سکه

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به ۵ هزار و ۱۸۰ قرارداد رسید، همچنین با اضافه شدن سر رسید اسفند ۹۶ بازار آتی با شش موعد تحویل پیگیری می شود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حجم معاملات آتی سکه بورس کالای ایران، روز شنبه رشد ۲۱ درصدی را تجربه کرد، چرا که تعداد معاملات در آخرین روز از هفته به ۴ هزار و ۲۵۴ قرارداد رسیده بود.

در اولین روز هفته از نوسانات دلار کاسته شد، اما این در شرایطی است که اونس طی روز جمعه روند صعودی در پیش گرفت، البته نا گفته نماند که طی هفته گذشته اونس طلا افت ۲ درصدی را نیز تجربه کرد. بنابراین افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی طی روز جمعه در کنار بازار آرام دلار موجب رشد قیمت سکه در بازار نقدی و آتی شد.

به این ترتیب روز گذشته هر شش سر رسید بازار آتی سکه در بورس کالای ایران با روند قیمتی مثبتی همراه شد، به طوری که سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان، افزایش ۰/۲ درصدی را تجربه کرد. همچنین قرارداد تحویل تیر با قیمت یک میلیون و ۲۴۴ هزار تومان رشد ۰/۰۱درصدی را به ثبت رساند. این در شرایطی است که سکه تحویل شهریور با نرخ یک میلیون و ۲۸۳ هزار تومان به فروش رسید و تغییر قیمت مثبت ۰/۱۳درصدی را تجربه کرد. همچنین سررسید آبان ماه نیز با نرخ یک میلیون و ۳۲۶ هزار تومان معامله و با افزایش ۰/۱۴ درصدی رو به رو شد. از سویی سررسید دی با قیمت یک میلیون و ۳۶۷ هزار تومان معامله شد و نسبت به روز پنجشنبه گذشته رشد ۰/۱۴درصدی را به ثبت رساند. همچنین سررسید تازه وارد اسفند ماه نیز که از پنجشنبه گذشته روی تابلوی معاملات نقش بسته است با قیمت یک میلیون ۴۰۵ تومان به ثبت رسید و رشد ۰/۲۲ درصدی را تجربه کرد.

سکه در بازار نقدی مقاومت کرد

از سویی معاملات نقدی نیز طی این روز با روند ملایم و مثبت قیمت روبه‌رو شد. کارشناسان معتقدند با چشم‌انداز پیش‌رو در بازار جهانی طلا و با توجه به روند معاملات در هفته جاری و هفته پیش‌رو در بازار داخلی پیش‌بینی می‌شود قیمت سکه به روند مثبت خود ادامه دهد هرچند که بازار آتی سکه به دلایل خاص نوع بازار و داشتن مکانیزم‌های مخصوص به خود، چندان از این نوسانات تاثیر نمی‌پذیرد.

به این ترتیب روز شنبه سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر افزایشی قرار گرفت و با رشد یک هزار تومانی به قیمت یک‌میلیون و ۲۰۹ هزار تومان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها