با دادوستد بیش از ۵ هزار تن ذرت خوزستان در قالب گواهی سپرده کالایی در معاملات امروز، حجم معامله این کالا از آغاز طرح قیمت تضمینی در بورس کالای ایران از مرز ۷۷ هزار تن عبور کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، در هجدهمین روز از آغاز معاملات گواهی سپرده کالایی ذرت خوزستان، تعداد کشاورزانی که محصول ذرت خود را در بورس کالا به فروش رسانده اند از مرز ۳ هزار نفر و ارزش کل معاملات گواهی ذرت از مبلغ ۴۸۳ میلیارد ریال فراتر رفت.

گفتنی است، در این روز و در تالار محصولات کشاورزی علاوه بر ذرت، ۴۰ تن کنجاله سویا پلیت کرمانشاه، ۱۰۰ تن برنج ندای مازندران و ۲۱۰ تن جودامی همدان مورد معامله قرار گرفت. 

بر اساس این گزارش، در این روز و در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۸۰۰ تن مس کاتد شرکت ملی صنایع مس ایران به قیمت ۱۶۲ هزار و ۷۷۵ ریال معامله شد. این شرکت همچنین، ۹۴۰ تن مس مفتول را به قیمت ۱۷۰ هزار و ۵۵۷ ریال دادوستد کرد؛ از دیگر محصولات معامله شده شرکت ملی صنایع مس ایران در این روز می توان به ۵۰۰ تن انواع مس کم عیار و ۱۴۰ تن سولفور مولیبدن اشاره کرد.

علاوه بر این، ۲۰۰ تن مس مفتول شرکت صنایع تولیدی دنیای مس کاشان به قیمت ۱۷۱ هزار و ۱۰۷ ریال به فروش رسید.

این گزارش همچنین حاکی است، در این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، در حالی ۹۴۸ تن انواع قیر، ۷۶۵ تن انواع مواد پلیمری، ۱۸۴ تن انواع مواد شیمیایی و یکهزار تن گوگرد کلوخه معامله شد که تالار صادراتی شاهد معامله ۲ هزار تن انواع قیر شرکت شیمی تجارت نقش جهان بود.

براساس این گزارش، در این روز و در مجموع، حدود ۱۴ هزار تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ۴۴۰ میلیارد ریال در تالارهای مختلف بورس کالای ایران به فروش رسید.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها