طلا

قیمت طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با افزایش اندکی روبرو شد ولی همچنان نزدیک به پایین ترین سطح در ۷ هفته اخیر تثبیت شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، با اعلام پیروزی امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه رو در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و کاهش نگرانی ها نسبت به اوضاع سیاسی این کشور و همین طور اتحادیه اروپا، تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا به طور محسوسی کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۱۲۲۷ دلار رسیده است. قیمت طلا در مبادلات روز دوشنبه برای لحظاتی به کمتر از ۱۲۲۴ دلار رسیده بود.

این گزارش افزود: شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز امروز با کاهش همراه شده است. سرمایه گذاران بین المللی منتظر تحولات سیاسی بین المللی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هستند. شاخص سهام در بازارهای آسیایی غیر از ژاپن با افت ۰.۲ درصدی روبرو شده است.

تازه ترین آمارهای اقتصادی نشان می دهد که شاخص اعتماد سرمایه گذاری در منطقه یورو طی ماه می به بالاترین سطح خود در ده سال اخیر رسیده است. ارزیابی مثبت سرمایه گذاران نسبت به اوضاع اقتصادی و سیاسی منطقه یورو تاثیر زیادی بر افزایش چشمگیر این شاخص داشته است.

جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس نیز در اظهارات مهمی تاکید کرد: عملکرد ضعیف اقتصاد آمریکا در سه ماه نخست امسال باید برنامه های فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره را کندتر از گذشته کند. فدرال رزرو آمریکا ظاهرا قصد دارد نرخ بهره را در نشست ژوئن بار دیگر افزایش دهد.

آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست امسال به کمتر از ۰.۷ درصد رسیده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۱۴ درصد کاهش به کمتر از ۸۵۱ تن رسیده است. تازه ترین آمارهای موسسه مشاوره ای جی اف ام اس نشان می دهد که واردات طلای هند در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر افزایش داشته و به بیش از ۷۵ تن رسیده است. در پیش بودن مراسم ازدواج در این کشور و اجرای قوانین جدید مالیاتی از ابتدای جولای تاثیر زیادی بر رشد فزاینده واردات طلا داشته است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا چین و منطقه یورو تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

منبع: رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها