طلا

به دنبال اعلام پیروزی امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه رو در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و تقویت ارزش یورو، قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش روبرو شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، قیمت جهانی طلا که روز جمعه به پایین ترین سطح خود در ۷ هفته اخیر رسیده بود، در آغاز مبادلات امروز دوشنبه تحت تاثیر پیروزی ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و کاهش ارزش دلار در برابر یورو، با افزایش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز با ۰.۲ درصد افزایش به بیش از ۱۲۳۰ دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه برای لحظاتی به کمتر از ۱۲۲۴ دلار رسید که این پایین ترین رقم از ۱۷ مارس بوده است.

قیمت طلا هفته گذشته با کاهش شدید ۳ درصدی روبرو شد که این بدترین عملکرد هفتگی قیمت طلا از ۱۱ نوامبر بوده است. ارزش یورو پول واحد اروپایی نیز امروز به بالاترین سطح خود از ۹ نوامبر رسیده است. پیروزی ماکرون و شکست پوپولیست ها در انتحابات فرانسه تاثیر زیادی بر کاهش نگرانی های بین المللی نسبت به اوضاع سیاسی اروپا و افزایش ارزش یورو داشته است.

نتایج رسمی نشان می دهد که ماکرون با کسب ۶۶ درصد آرا توانسته است بر مارین لوپن غلبه کند. تازه ترین آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می دهد که نرخ بیکاری این کشور طی ماه گذشته به کمتر از۴.۴ درصد رسیده که این پایین ترین رقم در ۱۰ سال اخیر به شمار می رود. این مساله احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن را افزایش داده است. شورای جهانی طلا نیز پیش بینی کرده است که تقاضای طلا در بازار هند در شش ماه دوم امسال با کاهش روبرو خواهد شد. اجرای قوانین جدید مالیاتی در هند مهمترین عامل این مساله اعلام شده است.

بانک مرکزی چین نیز اعلام کرده است که میزان ذخایر طلای این کشور تا پایان آوریل به ۵۹.۲۴ میلیون اونس رسیده که نسبت به ماه قبل از آن تغییری نداشته است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت بیشتر تحت تاثیر نوسانات تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه و انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

آمارهای تجارت خارجی چین، خرده فروشی و تورم در آمریکا می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا داشته باشد.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها